Afspraak maken

Zuiderdijk

Als u voor een nieuw ziektegeval de dokter bezoekt, heeft u een verwijsbrief van uw huisarts nodig. Soms stuurt de huisarts de verwijsbrief digitaal naar de betreffende poli in het ziekenhuis en soms krijgt u de brief zelf mee met het verzoek deze mee te brengen naar de poli. Voor het maken van een afspraak voor locatie Hoorn belt u met het Klantcontactcentrum, voor locatie Purmerend krijgt u de poli aan de lijn.

 

Afspraak maken voor bloedprikken
U kunt hier eenvoudig zelf een afspraak plannen voor bloedafname.

Inplannen van een afspraak

Voor het telefonisch inplannen van uw afspraak, zijn het Klantcontactcentrum en de poliklinieken op werkdagen bereikbaar. Bij het maken van een afspraak zijn de volgende gegevens nodig:

  • Uw naam
  • Uw geboortedatum
  • Voor welk specialisme u een afspraak wilt maken
  • Is het uw eerste bezoek aan de specialist of een vervolgbezoek?

Hier vindt u een overzicht van alle poliklinieken en telefoonnummers:

Let op: wij delen veel informatie via Mijn Dijklander. Om in te loggen is een DigiD nodig. Is uw kind jonger dan 16 jaar? Vraag dan alvast een DigiD aan via www.digid.nl/aanvragen

Een afspraak maken voor bloedafname? 
De poli Bloedafname is onderdeel van Diagnost-IQ. Een afspraak maken doet u daarom niet via het Klantcontactcentrum, maar u kunt heel eenvoudig online een afspraak inplannen. Hoewel het de voorkeur heeft om online een afspraak te maken, kunt u ook een telefonische afspraak maken via 088 - 342 46 14. Meer informatie vindt u op www.diagnost-iq.nl.

Voor het inleveren van materialen hoeft u geen afspraak te maken. Bij de poli in het ziekenhuis kunt u via de aanmeldzuil een nummer te trekken met “alleen inleveren materiaal”. U wordt dan met voorrang geholpen. Op de bloedafnamelocaties in de regio West-Friesland (buiten het ziekenhuis om) kunt u het materiaal tegen het einde van de sluitingstijd van het prikpunt inleveren bij de bloedafnamemedewerker. Op www.dcwf.nl vindt u de openingstijden van alle bloedafname locaties.

Klantcontactcentrum

Het eerste contact met het ziekenhuis verloopt vaak telefonisch, om bijvoorbeeld een afspraak te maken, te verzetten of om een vraag te stellen. Alle poliklinieken van het Dijklander Ziekenhuis in Hoorn zijn aangesloten op het Klantcontactcentrum (KCC). Wanneer u belt met een polikliniek op locatie Hoorn, krijgt u een medische geschoolde medewerker van het KCC aan de lijn. Zij kunnen afspraken maken of verzetten en vragen beantwoorden over behandelingen. Doel van het KCC is om de telefonische bereikbaarheid van het ziekenhuis te verbeteren en werkdruk weg te halen bij de poliklinieken. Locatie Purmerend wordt in de toekomst ook aangesloten op het KCC. 

Verhinderd?

Bent u verhinderd voor uw afspraak, dan verzoeken wij u zich uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch af te melden via de polikliniek. 

Zien wanneer u een afspraak heeft?

Via Mijn Dijklander kunt u zien wanneer en waar u de afspraak in het ziekenhuis heeft. Ter herinnering ontvangt u 48 uur van tevoren een SMS-bericht (dit bericht bevat vanwege privacy-wetgeving alleen de datum van de afspraak). U kunt ook bellen via het nummer van de polikliniek waar u een afspraak heeft.